Thursday 1 July 2010

Flying with Emirates? Use Skywards to claim miles and upgrade to another class!

Alhamdulillah sampai rumah dengan selamat. Transit 22 jam di Dubai. Pengalaman memang menarik. Orang kata pengalaman tidak dapat dijual beli, hanya gambar sebagai bukti. Dah betul lah tu. Okay tolak tepi dulu tentang Dubai ni, kita cerita tentang Skywards dulu. Dengan Skywards Miles ni banyak benda boleh guna. Antaranya boleh upgrade kelas penerbangan, diskaun untuk hotel, sewa kereta dan boleh juga digunakan untuk membayar tiket penerbangan. Banyak lagi sebenarnya, nak cerita semua payah la. Korang belek la sendiri website Skywards tu. Cara nak dapatkan miles tu, salah satu daripadanya adalah dengan terbang bersama Fly Emirates la kan.... (obviously) Atau boleh je beli miles tu.



Aku bukan nak sangat pun miles tu, cuma manalah tau kot-kot boleh guna suatu hari nanti.



Miles aku pun tak la banyak mana. Tahun lepas dah dapat miles, tambah lagi tahun ni punya adalah sikit...
Bagi sesiapa yang dah pernah terbang dengan Fly Emirates dan bercadang untuk terbang bersama mereka lagi, aku sarankan register saja. Banyak faedahnya. Free je pun,bukan kena bayar. Siapa taknak benda free kan.


Bila nak claim, register dulu. Then di menu utama, pergi ke tab 'earn & spend' dan dari pup-up menu yang keluar, head to 'claim missing miles'. Masukkan nombor tiket dan selesai.

(p/s: sebenarnya aku agak malas nak masukkan entri ni, penat tak hilang lagi tambahan internet Malaysia ni yang...ter....amat...haih faham-faham la sendiri.Tapi apa guna ada blog kalau tak update, sori kalau information tidak mencukupi. Sebagai cukup syarat je ni)

2 comments:

  1. aku pun internet bermasalah ni. guna digi 3G tether thru iphone.

    wah. banyak gila miles ko sampai dah boleh upgrade dah.
    aku tunggu balik last sekali baru redeem.

    ReplyDelete
  2. oh miles aku x la banyak mana...nak upgrade class pon mcm x cukup je...tahun depan flight free! ahaha

    ReplyDelete